Frågor & svar

Hur får jag mina show- musikal- eller konsertbiljetter? Hur får jag mina show- musikal- eller konsertbiljetter?
Hur får jag mina sightseeing- och attraktionsbiljetter? Hur får jag mina sightseeing- och attraktionsbiljetter?
Exakt vilka platser får jag på konserten, showen eller musikalen? Exakt vilka platser får jag på konserten, showen eller musikalen?
Har Las Vegas teatrar/arenor någon dress code? Har Las Vegas teatrar/arenor någon dress code?
Vilken tid bör jag komma till teatern? Vilken tid bör jag komma till teatern?
Vad är en matinéföreställning? Vad är en matinéföreställning?
Vad händer om jag inte kan utnyttja mina biljetter? Vad händer om jag inte kan utnyttja mina biljetter?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter? Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?
Ingår det bokningsavgifter i priset? Ingår det bokningsavgifter i priset?
Frågor och synpunkter Frågor och synpunkter

Hur får jag mina show- musikal- eller konsertbiljetter?

När du har bokat och betalat dina biljetter kan du skriva ut ett kvitto från bokningssidan. Vi skickar en bokningsbekräftelse/voucher till e-postadressen du uppgav vid bokningen. Skriv ut bekräftelsen och tag med till mötesplatsen i Las Vegas, ca 1 timme före showens början, på dagen för föreställningen.
Åter till frågor & svar

Hur får jag mina sightseeing- och attraktionsbiljetter?

Alla våra biljetter skickas direkt till din e-post adress. Dessa vouchers/e-biljetter (e-tickets) ska du skriva ut och ta med till Las Vegas, där du ska uppvisa dem hos vår lokala agent, vid entrén till evenemanget eller vid den angivna mötesplatsen för ditt arrangemang. Det är mycket viktigt att du noga läser all information som står skrivet på dina vouchers/e-biljetter.
Åter till frågor & svar

Exakt vilka platser får jag på konserten, showen eller musikalen?

När ni bokar biljetter här på siten väljer ni priskategori och sektion. Era exakta platser, med rad- och stolsnummer, bekräftas av teatern, ca 48 timmar efter ni har gjort er bokning, då er slutgiltiga bokningsbekräftelse/voucher skickas till er e-postadress. Vi kan inte påverka den exakta placeringen av rad- och stolsnummer, eftersom det enbart är teatern som hanterar tilldelningen av platser. Dessa platser kan inte på något sätt ändras eller bokas om.
Åter till frågor & svar

Har Las Vegas teatrar/arenor någon dress code?

Ingen av Las Vegas teatrar har någon strikt klädkod. Elegant eller avslappnat går bra, om inte andra rekommendationer finns.
Åter till frågor & svar

Vilken tid bör jag komma till teatern?

Det är lämpligt att komma till teatern omkring en timma innan showen, konserten eller musikalen börjar för att ha tid att hämta ut biljetterna i kassan, hitta garderoben och ev besöka toaletten. Det finns en bar på de flesta teatrar, så du kan vänta på ett bekvämt sätt.
Åter till frågor & svar

Vad är en matinéföreställning?

En matiné är en föreställning som ges tidigt på eftermiddagen, men några teatrar har en sen matiné runt klockan 17. De flesta teatrar har en matiné i mitten av veckan och på lördagar eller söndagar.
Åter till frågor & svar

Vad händer om jag inte kan utnyttja mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna igen. Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och våra leverantörs bokningsavgifter.
Åter till frågor & svar

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till vissa arrangemang, särskilt för evenemang där det ingår middag, behöver vi få beställningen bekräftad från arrangören i Las Vegas. Detta sker normalt mycket snabbt och vanligtvis inom 48 timmar (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas dina vouchers/e-biljetter till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad från Las Vegas och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsålda arrangemang), så skickar vi dig ett e-postmeddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till frågor & svar

Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?

Till vissa arrangemang ska du uppvisa giltigt ID när du hämtar dina originalbiljetter i Las Vegas. Det är inte alltid ID efterfrågas, men för att vara på den säkra sidan är det en god idé att alltid ha med giltigt ID.
Åter till frågor & svar

Ingår det bokningsavgifter i priset?

Våra biljetter är ofta billigare än hos andra biljettagenter och konkurrenter. Detta beror på att vi är en utländsk agent, som säljer biljetter till kunder som endast är på besök i Las Vegas och som inte är bofasta i USA. Du bör dock räkna med att det ingår en bokningsavgift per biljett vid bokning hemifrån genom oss. Det innebär normalt att vi är 10-25 % dyrare jämfört med priset i teaterkassan (INKL teaterns avgift). Denna boknings- och serviceavgift är alltid inbakad i priserna du ser på vår site! Betänk att de populära showerna, konserterna och musikalerna ofta är slutsålda långt i förväg och att det kan vara svårt att hitta biljetter i Las Vegas. Kom ihåg att när ni enkelt, bekvämt och säkert köper biljetter på vår site, (och i vissa fall betalar upp till 25 % i bokningsavgift), är garanterade biljetter innan ni reser hemifrån. Ni behöver inte bekymra er om utsålda föreställningar eller lägga tid på att leta efter biljetter när ni väl är Las Vegas.
Åter till frågor & svar

Frågor och synpunkter

Om det skulle uppstå några frågor eller klagomål vänligen kontakta oss via kontaktformuläret under "kontakt"-sidan på vår site. Observera att alla frågor och/eller klagomål ska vara oss senast 14 dagar efter arrangemangets datum. Om vi tar emot frågor och/eller klagomål senare än 14 dagar efter arrangemangets datum kan vi inte garantera att vi kan vara behjälpliga på något sätt!
Åter till frågor & svar

 

Svenska
scroll flags right
Ticmate
08-446 808 44 08-446 808 44 E-post E-post


Till kundvagnen